Persondatapolitik

Dataansvarlig for behandling af dine oplysninger er:
Venneforeningen for DRs Kor og Orkestre
c/o Stig Hother Hansen
Vesterbrogade 170, 2tv
1800 Frederiksberg C
E-mail: kontakt@drvenneforeningen.dk
CVR: 25 60 21 88

Har du spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte vores persondatakoordinator og skrive til persondata@drvenneforeningen.dk

Den overordnede retlige ramme for vores behandling af personoplysninger er EU's Databeskyttelsesforordning 2016/679 af 27. april 2016, samt Databeskyttelsesloven L 502 Lov om supplerende bestemmelser til forordning om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger.

Privatlivspolitikken beskriver, hvordan vi behandler dine personoplysninger og hvilke rettigheder du har, når vi behandler dem. Du kan altid finde den gældende version af Venneforeningens Privatlivspolitik på drvenneforeningen.dk/privatlivspolitik.

Medlemmer

Hvilke personoplysninger behandler vi?
Venneforeningen behandler almindelige personoplysninger om dit medlemskab. Oplysninger du har givet os i forbindelse med din indmeldelse, betaling af kontingent, tilbagebetaling af kontingent og oplysninger, hvis du kontakter os om dit medlemskab.

Vi tildeler dig et medlemsnummer, der hjælper os med at administrere dit medlemskab

Formål med behandlingen
Formålet er at administrere dit medlemskab af Venneforeningen.

Retsgrundlag
Kontraktforhold jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b. (Medlemskab af Venneforeningen).
Interessevaretagelse jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, hvis Venneforeningen mener at have en legitim interesse i at behandle oplysninger.

Opbevaringsperiode
Vi opbevarer dine oplysninger op til halvandet år efter kalenderåret for dit medlemskabs ophør. Bogføringspligtige oplysninger opbevares i fem år efter endt regnskabsår.

Videregivelse af personoplysninger
Vi videregiver oplysninger til samarbejdspartnere, hvis det er nødvendigt fx til forsendelsesleverandører.

Hvis en offentlig myndighed kræver dokumentation for antal medlemmer, kan vi udlevere nødvendige kontaktoplysninger på medlemmer.

Deltagere i aktiviteter

Hvilke personoplysninger behandler vi?
Venneforeningen behandler ikke almindelige oplysninger, som du giver i forbindelse med din tilmelding til en aktivitet.

Formål med behandlingen
Venneforeningen formidler alene link til DRs hjemmeside, der administrerer tilmelding og betaling.

Rettigheder
Ifølge databeskyttelsesforordningen har du som registreret en række rettigheder i relation til behandlingen af dine egne personoplysninger. Der kan være betingelser eller begrænsninger knyttet til at gøre brug af rettighederne, hvilket afhænger af de aktuelle omstændigheder.

Indsigt

Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig. Ved at kontakte os (se pkt. 2.1) kan du anmode om indsigt i de personoplysninger, som vi har registreret om dig.

Berigtigelse og sletning

Du har ret til at anmode om korrektion, supplerende behandling, sletning eller blokering af de personoplysninger, som vi behandler om dig. Vi vil efterkomme din anmodning så hurtigt som muligt, i det omfang det er nødvendigt. Hvis vi ikke kan imødekomme din anmodning, kontakter vi dig.

Begrænsning af behandling
Du har under særlige omstændigheder ret til at få begrænset behandlingen af dine personlige oplysninger. Kontakt os venligst, hvis du ønsker en begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger.

Indsigelsesret
Du har ret til at bede os om ikke at behandle dine personlige oplysninger i de tilfælde, hvor behandlingen er baseret på artikel 6, stk. 1 (e) (opgave i samfundets interesse eller offentlig myndighedsudøvelse) eller artikel 6, stk. 1 (f) (legitim interesse). Det fremgår af denne politik i hvilket omfang, vi behandler dine oplysninger til sådanne formål. Du kan til enhver tid udøve retten til indsigelse ved at kontakte os.

Tilbagekaldelse af samtykke
Hvis behandlingen af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Din tilbagetrækning påvirker ikke lovligheden af den behandling, der er gennemført, før du trak dit samtykke tilbage. Kontakt os venligst, hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke.

Klage til tilsynsmyndighed

Er du utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, kan du klage til:

Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, telefon 33 19 32 00, https://www.datatilsynet.dk/databeskyttelse/klage-til-datatilsynet